Sprzedaż domeny – jak i gdzie sprzedać domenę, na co uważać

O domenach

Jak sprzedać domenę? – niestety nie jest to takie proste o ile chcemy na domenie dobrze zarobić. Sprzedaż domeny może być łatwa jeżeli nie zależy nam na kwocie, jaką za nią uzyskamy ale jak wiadomo, każdy chciałby zarobić na domenie jak najwięcej.Domainerzy wyznają pewną zasadę jeżeli chodzi o sprzedaż domen: nie robić nic i czekać na ofertę od klienta, ale czy tak powinno być zawsze ?

Sprzedaż domeny a czynniki jakie wpływają na uzyskaną kwotę:

Wartość domeny, jeżeli mamy słabą domenę to nie ma co się oszukiwać, nie zarobimy na niej (o ustalaniu wartości domen pisałem tu: wycena domen)

Cierpliwość, jeżeli chcemy sprzedać domenę za wysoką kwotę cierpliwość nam się opłaci. Jeżeli potrzebujemy szybko gotówki zazwyczaj jesteśmy skłonni przyjąć oferty znacznie niższe, niż realna wartość domeny.

Umiejętność negocjacji,  bardzo ważnym czynnikiem przy sprzedaży domeny są negocjacje. Tą umiejętność nabywa się z czasem jednak na początku warto jest pokazać, że jesteśmy pewni wartości swojej domeny i nie sprzedamy jej poniżej określonej kwoty.

Promocja domeny, sprzedając domenę warto jest o tym poinformować jak największe grono potencjalnych klientów. Promować sprzedaż domeny możemy na klika sposobów. Jeżeli sprzedajemy domenę na giełdzie domen np. Aftermarket.pl warto zapłacić kilka złotych i umieścić ją na listach promowanych domen. Możemy również dodać ogłoszenia na forach i grupach FB związanych z domenami. Nie zaszkodzi również poinformować mailowo firmy, którym może zależeć na kupnie domeny. Jak wiadomo, im więcej zainteresowanych naszą domeną, tym uzyskana kwota może być wyższa!

Gdzie sprzedać domenę ?

Giełda domen – najlepszym miejscem gdzie możemy sprzedać domenę będzie oczywiście giełda domen. W Polsce najpopularniejszą z nich jest Aftermarket.pl oraz Premium.pl. Skupiają one największą liczbę domainerów jak również dają nam do dyspozycji dużo opcji dotyczących sprzedaży domen. W Aftermarket.pl mamy takie możliwości jak sprzedaż domeny, sprzedaż domeny na raty, wydzierżawienie domeny, czy wystawienie domeny na aukcji.

Dużym atutem giełdy domen jest fakt, że przy sprzedaży zabezpiecza ona całą transakcję wraz z przekazaniem domeny. Nie musimy się martwić o umowy, przekazanie kodów czy dokonanie cesji domeny. Sprawa jest prosta, klient kupuje domenę, my otrzymujemy zapłatę, domena jest przekazywana kupującemu.

Serwisy ogłoszeniowe – na nich też możemy sprzedawać nasze domeny. Na Allegro.pl jest pełno wystawionych ofert sprzedaży domen. Wadami takiej formy sprzedaży są wysokie prowizje jakie pobierają portale oraz fakt, że nie zabezpieczają one całej transakcji tz. domenę musimy przekazywać sami.

Forum DI.pl – jest to polskie forum skupiające ludzi zajmujących się domenami internetowymi. Możemy na nim dodać ogłoszenie sprzedaży naszej domeny w dziale handel i ogłoszenia. W przypadku znalezienia kupca poprzez forum, warto przeprowadzić transakcję poprzez giełdę domen.

Najczęściej popełniane błędy przy sprzedaży domen

„A ile Pan da?” – jeżeli dostajemy zapytanie o domenę, nieprofesjonalne jest proszenie klienta, żeby jako pierwszy zaproponował cenę ofertową. Wygląda to tak, jakbyśmy sprzedawali domenę nie wiedząc ile jest warta i jakie są nasze oczekiwania cenowe.  Warto na takie zapytanie, podać kwotę jaka nas interesuje jak również opisać, czy jest możliwość dzierżawy domeny, czy można nabyć ją na raty, czy cena podlega negocjacji oraz jaka jest forma transakcji (umowa, faktura, transfer itp.)

Wysyłanie spamu – zdania na temat czy wysyłać jako pierwsi ofertę sprzedaży domeny do klientów są podzielone. Jedni odradzają wysyłanie maili z ofertą gdyż na starcie nasza pozycja do negocjacji może być słabsza – pokazujemy, że zależy nam na sprzedaży domeny i klient może to wykorzystać. Jeżeli już zdecydujemy się na wysyłanie maili, to na Boga niech będą one prawdziwą ofertą a nie spamem typu „Mam domenę przyklad.pl, chcecie kupić?”. Często poważne firmy nawet nie odpowiadają na tego typu maile więc warto włożyć trochę wysiłku by ich zainteresować naszą ofertą i pokazać, że mają do czynienia z profesjonalistą.

Pośpiech – przy sprzedaży domen warto uzbroić się w cierpliwość. Są przypadki szybkich sprzedaży domen z dużym zyskiem ale zazwyczaj na dobrą ofertę musimy poczekać. Pośpiech w przypadku sprzedaży domen może narazić nas na straty finansowe tak jak było w moim przypadku. Dostałem kiedyś poprzez Aftermarket ofertę opiewającą na kwotę 5 tys. zł z dopiskiem, że klientowi zależy na czasie i jeszcze dzisiaj chciałby opłacić domenę bo jest koniec miesiąca itp. Pod wpływem emocji i strachu, że mogę stracić klienta przyjąłem ofertę. Jeszcze tego samego dnia na moją skrzynkę pocztową przyszedł mail od innego klienta  z ofertą na 7 tys. zł…. niestety było już za późno a 2 tys. zł przeszły mi koło nosa przez pośpiech.

Podziel się
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O domenach
Parking domen – gdzie parkować domeny i ile możemy na tym zarobić

Zacznijmy od wyjaśnienia sobie podstawowych pojęć: Parking domen – jest to serwer wyświetlający reklamy. Parkowanie domeny – jest to przekierowanie domeny na parking poprzez zmianę jej DNS’ów. Jak działa parking domen ? Celem parkowania domen jest monetyzacja ruchu. Osobom wchodzącym na zaparkowaną domenę wyświetlane są reklamy. Za kliknięcia a czasami …

Podziel się
O domenach
Czy warto inwestować w domeny internetowe?

Z całą pewnością są wśród Was osoby, które zastanawiają się nad tym, czy warto inwestować w domeny internetowe. Niewykluczone, że zetknęliście się z bardzo różnymi podejściami na ten temat. Biorąc to pod uwagę, od razu pojawia się pytanie — kto ma rację? Wbrew pozorom udzielenie odpowiedzi wcale nie jest takie …

Podziel się
O domenach
Wycena domen – jak i gdzie wycenić domenę

Pewnie wielu początkujących domainerów zaczynających swoją przygodę z domenami zadaje sobie pytanie: ile jest warta domena ? Zapewne przed takim dylematem stają również ci, co chcą kupić domenę. Niestety, na te pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Specyfiką domen jest ich unikatowość, czyli nie ma dwóch takich samych adresów. Domen nie …

Podziel się